Introducer dit personale

Målgruppe: Ledere, superbrugere og andre interesserede

Tidsforbrug: 10 minutters forberedelse samt 10 minutters introduktion med medarbejderne

Fremgangsmåde

Forberedelse

Orienter dig i app´en og lær den at kende med dens basale funktionera.

  1. Opret bruger og log ind
  2. Dan dig et overblik over app´en, fanerne og dens indhold
    1. Hvad indeholder hhv. jeres fane og MMC fanen?
    2. Hvilke informationer kunne være relevante for jer?
  3. Se mere information
  4. Tilføj favorit
  5. Find og prøv søgefunktionen
  6. Find og prøv filteringsfunktionen
  7. Skriv forslag til jeres MMC kontaktperson i MyProfile

Find 5-10 relevante informationer i MMC app´en, som du gerne vil have at dit personale kender til.


Introduktion af personale (5-10 stykker)

Fortæl dem hvad MMC´s formål er:

  1. MyMedCards er en app til Jer. Den har til formål at give jer nem og hurtig adgang til faglige såvel som praktiske informationer, som I har brug for i jeres dagligdag. Den opdateres hele tiden og I har selv mulighed for at komme med forslag, således at indholdet bliver endnu mere relevant for jer. Det gør, at I kan føle Jer trygge ved at anvende de informationer I finder i app´en og I behøver dermed ikke søge informationer så mange steder heriblandt ringe til jeres kollegaer eller mig.
  2. Vi ved, at der er mange nye tiltag, men med denne introduktion på blot 5 minutter, vil I faktisk kunne lære app´ens funktioner at kende, så I er i gang.
  3. Husk at jo mere I engagerer jer og melder tilbage til mig eller via app´ens kommenteringsknap, jo bedre bliver det for jer.

Giv dem løbende følgende opgaver, mens du vejleder dem. Det er godt hvis de selv finder ud af det, da de får en succesoplevelse. Hvis du kan fornemme, at de ikke er motiverede for det, så vejled dem i opgaverne stedet for. Nedenstående kan ændres alt efter jeres behov.

  1. Opgave 1: Find og åben MMC app´en
  2. Opgave 2: Opret en bruger og log ind
  3. Opgave 3: Find “information 1”
  4. Opgave 4: Find basal genoplivning under MMC fanen
  5. Opgave 5: Find “information 2”
  6. Opgave 6: Tilføj denne som favorit
  7. Opgave: Find favoritterne under fanerne
  8. Opgave 7: Fjern favoritten igen
  9. Opgave 8: Find “En af de hyppigste anvendte telefonnumre hos jer (vælg selv)”
  10. Opgave 9: Søg efter ””information 3”
  11. Opgave 10: Der er noget der virkelig irritere dig ved app´en (fx et uopdateret telefonnummer), og du vil skrive en mail til vores MMC kontaktperson, så vedkommende kan hjælpe og opdatere noget indhold?
  12. Opgave 11: Jeg har her en liste over det hyppigste informationer, som jeg ved I kommer til at bruge oftest. Find dem og tilføj dem til jeres favoritter. Hvis I finder andre, I kunne have brug for, så tilføj også gerne dem.

Evaluer

  1. Hvordan synes I app´en er at bruge?
  2. Er der allerede noget I ikke forstår eller mangler, så sig frem.

Introducer dit personale

Målgruppe: Ledere, superbrugere og andre interesserede

Tidsforbrug: 10 minutters forberedelse samt 10 minutters introduktion med medarbejderne

Fremgangsmåde

Forberedelse

  1. Orienter dig i app´en og lær den at kende med dens basale funktionera.
    1. Opret bruger og log ind
    2. Dan dig et overblik over app´en, fanerne og dens indhold
      1. Hvad indeholder hhv. jeres fane og MMC fanen?
      2. Hvilke informationer kunne være relevante for jer?
    3. Se mere information
    4. Tilføj favorit
    5. Find og prøv søgefunktionen
    6. Find og prøv filteringsfunktionen
    7. Skriv forslag til jeres MMC kontaktperson i MyProfile
  2. Find 5-10 relevante informationer i MMC app´en, som du gerne vil have at dit personale kender til
  3. Hvis du har brug for hjælp undervejs, så se vores support afsnit på denne hjemmeside – http://mymedcards.dk/support/

Introduktion af personale (5-10 stykker)

  1. Fortæl dem hvad MMC´s formål er:
    1. MyMedCards er en app til Jer. Den har til formål at give jer nem og hurtig adgang til faglige såvel som praktiske informationer, som I har brug for i jeres dagligdag. Den opdateres hele tiden og I har selv mulighed for at komme med forslag, således at indholdet bliver endnu mere relevant for jer. Det gør, at I kan føle Jer trygge ved at anvende de informationer I finder i app´en og I behøver dermed ikke søge informationer så mange steder heriblandt ringe til jeres kollegaer eller mig.
    2. Vi ved, at der er mange nye tiltag, men med denne introduktion på blot 5 minutter, vil I faktisk kunne lære app´ens funktioner at kende, så I er i gang.
    3. Husk at jo mere I engagerer jer og melder tilbage til mig eller via app´ens kommenteringsknap, jo bedre bliver det for jer.
  2. Giv dem løbende følgende opgaver, mens du vejleder dem. Det er godt hvis de selv finder ud af det, da de får en succesoplevelse. Hvis du kan fornemme, at de ikke er motiverede for det, så vejled dem i opgaverne stedet for. Nedenstående kan ændres alt efter jeres behov.
    1. Opgave 1: Find og åben MMC app´en
    2. Opgave 2: Opret en bruger og log ind
    3. Opgave 3: Find “information 1”
    4. Opgave 4: Find basal genoplivning under MMC fanen
    5. Opgave 5: Find “information 2”
    6. Opgave 6: Tilføj denne som favorit
    7. Opgave: Find favoritterne under fanerne
    8. Opgave 7: Fjern favoritten igen
    9. Opgave 8: Find “En af de hyppigste anvendte telefonnumre hos jer (vælg selv)”
    10. Opgave 9: Søg efter ””information 3”
    11. Opgave 10: Der er noget der virkelig irritere dig ved app´en (fx et uopdateret telefonnummer), og du vil skrive en mail til vores MMC kontaktperson, så vedkommende kan hjælpe og opdatere noget indhold?
    12. Opgave 11: Jeg har her en liste over det hyppigste informationer, som jeg ved I kommer til at bruge oftest. Find dem og tilføj dem til jeres favoritter. Hvis I finder andre, I kunne have brug for, så tilføj også gerne dem.
  3. Evaluer
    1. Hvordan synes I app´en er at bruge?
    2. Er der allerede noget I ikke forstår eller mangler, så sig frem.

GET A DEMO

Vil du gerne se og høre mere om MyMedCards? Så kan du her anmode om en demonstration af vores løsninger. Du bestemmer hvor detaljeret du ønsker det og det kan udfæøres vi som et fysisk møde eller virtuelt. Vi glæder os til at vise dig, hvad hvordan vores løsning kan hjælpe dig.